Wednesday, December 21, 2005

utopische 'conblematiek'

Architect Rudolf Das schept ruimte door heuvelbouw

bndestem.nl/archief?ArchiefID=2874933 (reg. verpl.)
Samenvatting
Zuinig ruimtegebruik, integrale oplossingen en multifunctioneel zijn steekwoorden in het ontwerp van architect Rudolf Das. Hij ontwierp in opdracht van Van Ginneken Vastgoed uit Dongen een markant gebouw dat zich kenmerkt door heuvelbouw, waardoor de zalen als het waren schuin in elkaar overlopen.

piet:
Bron van bovenstaand bericht heeft een dossier meervoudig ruimtegebruik maar alvorens ik u daarnaartoe link wil ik u eraan herinneren dat er schofterig veel nieuwe kantoorruimte leegstaat; 'uitvloeisel' van het soort management wildgroei fenomeen dat veel te lang opgang deed (in de afgelopen week stond in een van de opinie weekbladen (Vrij Nederland) een goede analyse van de 'tussenpersoontje montage' hype onder het mom van 'hoe meer zekeringen hoe beter', of 'niemand al te grote verantwoordelijkheid', mischien ook 'laat niemand zijn zandzak al te ver naar de volgende in de levende hoofden boven water houdende ketting hoeven gooien'

ikcro.nl/php/object.php?id=210633



tirion.nl/detail.asp?item=9043905402 toekomst flitsen is de titel van het boek door de gebroeders das.

De Omslag is als reuze poster te downloaden: tirion.nl/images/hires/9043905402.pdf

Korte aankondigen van de futurologen voor hun opwachting in Delft begin dit jaar: http://overheid.nieuwsbank.nl/inp/2005/01/19/r037.htm?fmt=OVH_NEW

Mijn conclusie en welgemeende raad: we kunnen het land niet eens fatsoenlijk behandelen en hebben menig water levenlozer gemaakt en bevist; nou gaan we het daar gezellig maken? Dacht het niet, Ik laat me niet stangen door 2 heren die elkaar al vanaf de baarmoeder op zaten porren en elkaar nu met sterke verhalen aftroeven.

Ter vergelijk.
Als iemand mooiers (dan dit: http://archilibre.org) kent magie me het laten weten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home